Opwijk 4 – een verslag van Dirk

Tussen al dat geweld van de 3 eerste Opwijkse ploegen hadden we nog niet veel gehoord van de 4e ploeg. Nochtans hebben ook zij hun avonturen beleefd. Een verslag van Dirk.

Goed op tijd vertrokken met mijn kleuterklas om ruimschoots op tijd in Mechelen te zijn om goed te kunnen opwarmen (op mijn leeftijd is dat belangrijk). Ikke lumineus idee om binnendoor te rijden via Nieuwerode en Hombeek; maar net voorbij Meise werken en een bordje met omleiding. Bordje gevolgd, maar het vervolgbord zoek ik nog altijd, met als gevolg dat ik 5 minuten later opnieuw in Wolvertem stond. Goe bezig Cotman. Allez, dan maar de Ring op en zonder problemen tot in Mechelen, ondertussen mijn 2 jeugdige medesplers opvoedend met een liedje van Katastroof (Volgens mij wist ik toen al dat deze naam een voorteken was). Bautersemstraat in om naar nummerke 63 te gaan:  oeieoei, paaltjes in ’t midden van de straat, geen doorkomen aan (sabotage van de thuisploeg en dat al in ronde 1). Buske geparkeerd en dan maar de laatste 200 m te voet afgelegd naar de sporthal. Ferm zaaleke trouwens dat de NMBS daar heeft neergezet, nu weet ik ook ineens waar het geld van de dure tickets naartoe gaat.

Wij naar binnen (op tijd !!!) en we boekten onze enige zege van de dag : we waren VOOR Opwijk 3 ter plaatse ! yessssssssssssssss.

Het overzicht van de partijen dan maar:

Op tafel 4 zat voor Opwijk Van der Straeten Witze, maar die begon onmiddellijk te blitzen en haalde voor zijn eerste interclubavontuur net niet het halfuur, want een toren geen vlug verloren.

Op bord 3 hadden we Meindert Caudron, die ondanks een goede partij het toreneindspel verloor zonder pardon.

Dirk Cotman speelde als nr. 2, stond redelijk goed maar zat daarna teveel in het cafetaria voor de tv. (Voor de goede verstaander: WK wielrennen volgen EN schaken = SLECHTE combinatie)

Onze joker op bord 1 was Berten Van Herp, maar zijn eindspel was niet echt scherp.

Kortom met 4 – 0 en hangende kopjes terug naar huis (en als jullie dat niet geloven maken we jullie wel iets anders wijs), MAAR ik had wel de aankomst en de overwinning van Kwiatowski live op tv gezien.

Nog een goei (Nu ja, ’t is maar hoe je het bekijkt) anekdote om af te sluiten. Na een half uur in mijn partij besloot ik toch maar mijn auto te halen en die op de parking te zetten voor de zaal i.p.v. “achter de paaltjes” in de Bautersemstraat. Kom ik daar aan  de schuifdeur van de auto en die staat WIJDOPEN ! De heren Caudron en Van der Straeten waren wel uitgestapt, maar de deur dichtdoen ?????? Ho zekerst !

Geef een reactie

