Arno wordt FM

Terwijl wij hier ten lande verder knoeien werkt ons eerste bord gestaag aan de uitbouw van zijn schaakcarrière in het buitenland. Samen met Hanne trok hij naar Slovenië om er het HIT Open te betwisten. Dat deed hij dermate goed dat hij, weliswaar virtueel, over de 2300 elo-punten grens is gegaan en de FM-titel mag aanvragen. Die titel is dubbel en dik verdiend. Een greep uit de resultaten van ginder ; ronde 3 remise tegen GM Blagojevic (2520), ronde 4 remise tegen GM Tratar Marko (2474), ronde 6 remise tegen FM Markoja,Sebastijan (2306) ronde 7 remise tegen GM Sriram,Jha (2413). Ronde 8 gewonnen gestaan tegen GM Indjic Aleksandar (2546). Voor wat er in die partij gebeurde laten we de protagonist zelf aan het woord ;

Met wit tegen GM 2543, ik speel hem helemaal zoek en ga van lange tijd +1 stelling te staan naar compleet gewonnen +2.59 stelling!
Net op dat moment kom ik in extreme tijdnood. Ondanks mijn remiseaanbod speelde de GM door om mij te vlaggen. Traag maar zeker verpest ik het naar +1, dan naar +0.50 en zelf na mijn pionblunders was het nog steeds 0.00. Maar probeer maar eens tegen GM in eindspel met 4 lichte stukken vs zijn toren + 2 paarden te spelen met 30 seconden per zet. Drama drama…

Felicitaties van Gambiet voor onze nieuwste FM (we hadden al een WFM). Het is een unicum in de lange geschiedenis van Gambiet. Dat had Oompje Somers (een Gambietvoorvader) nooit kunnen dromen. Mogen er nog vele titels volgen !

Geef een reactie

