Enkele inhaalpartijtjes en veel blitz

De Cotmannen zijn de mannen “die de gaas doen brannen” zong Urbanus al destijds. We maakten ons op voor een spannend inhaalduel voor de beker tussen Brecht en Bernd, en het begon veelbelovend met een wit schijnoffer. Maar wat later liet Brecht domweg een toren instaan en het punt was voor de jongste Cotman. Pa Cotman had het aan de stok met de voorzitter. Die partij duurde ook niet al te lang toen Rudi de veiligheid van zijn dame uit het oog had verloren (doet hij nochtans bijna nooit).

Ook nog in de B-reeks liet Sam met zwart de originele “Balogh” opening los op Robbert-Jan. Geen primeur tot zijn spijt, want destijds al gespeeld door de voorzitter in het jaar dat hij kampioen speelde (1991). Robbert-Jan wist er geen raad mee want het ging al snel mis ;

rjvsam1

 

Robbert-Jan speelde hier heel agressief 11.g4 maar het bekwam hem slecht want na 11. … f4 12. Lxf4 Pxd2 13. Kxd2

 

 

 

 

 

rjvsam2

 

 

Won Sam al materiaal. U kan even kijken of u het zelf ook zou kunnen.

De volledige partij kan u naspelen via deze link : Robbert-Jan v Sam

 

 

In de A-reeks leek Iuliia goed op weg naar winst tegen Phil nadat ze met geduldig spel een pionnetje had gewonnen. Daarna sloeg het noodlot toe ; schaakje gemist, stukverlies en de partij was niet meer te redden. De tweede winst in dit KK voor de taaie Schot.

Als nevenactiviteit werden nog twee blitztornooitjes georganiseerd ; FM Arno won het eerste met een maximum score van 8 uit 8. Zijn enige nederlaag van de avond, tegen Stephan, betekende echter meteen de uitschakeling in de kwartfinales van een drierondige blitz-beker. In de finale Tom VdP – Jan haalde eerstgenoemde het met overschot. Leuke formule, zo’n blitzbeker. Moeten we meer doen.

 

7 gedachtes over “Enkele inhaalpartijtjes en veel blitz

  1. tof, mijn partij op de site!
    Txg5+ was niet zo goed. en na dxc5 heb ik nog een geforceerd mat gemist. (alles was goed natuurlijk)
    Voor de rest wel content ๐Ÿ™‚

    Like

  2. In plaats van d5-d4+ ging Da5+ mat in enkele zetten. Ik heb hier juist de Sam gezien op het eetfestijn van den Tronk. Goei ballekes me kriekskes.

    Like

  3. The weakness of the Balogh Defense is that it can be lured onto the the Bridge of Khazad-dum where it is vulnerable to being cast down into the abyss.

    Like

  4. Den Dirk die onze voorzitter weet te te kloppen. En intussen met 4,5 op 7 op een mooie gedeelde 4e plaats staat. Ik begin me stilaan zorgen te maken. Ik had mezelf opgelegd om te moeten winnen komende donderdag. Maar een Dirk in deze vorm… Oei, oei. Moet ik al blij zijn met een remise?! Maar een gewond dier kan ook gevaarlijk klauwen. Ik ga voor de zege. Ik zal met niets anders tevreden zijn.

    Like

Geef een reactie

