Desolate Duivenzolder

Het was een atypisch zicht toen ik gisteren rond tien over acht de Duivenzolder binnenkwam: enkel mijn tegenstander Kris en hardcore Gambieter Robbert-Jan waren aanwezig. In de loop van de avond kwam nog een handvol schakers binnengesijpeld, maar tegen elf uur zaten Kris en ik helemaal alleen onze partij af te werken.

De match zelf dan: ik kwam uit de opening met een voordeeltje, maar Kris bedacht een sterk counterplan waar ik iets te gemakkelijk in meeging. Kris had vervolgens lange tijd de betere stelling, want mijn loper en dame stonden gebonden aan de verdediging van mijn pion op d4. Ik bracht mijn koning naar het centrum om de verdediging van de pion over te nemen en met mijn dame in de tegenaanval te gaan. De computer lacht hier eens goed mee, maar Kris was ondertussen stilaan de tijdnoodfase genaderd en deed enkele mindere zetten waardoor de partij alsnog kantelde en ik met het volle punt aan de haal ging.

Tot zondag of donderdag wanneer er ongetwijfeld weer een pak meer Gambieters aanwezig zullen zijn! Voor wie ondertussen nog op zoek is naar een leuke bijverdienste: R-J is gebeten door de pokermicrobe.

 

Geef een reactie

