Brecht en Stoffel laten winst liggen

Drie inhaalpartijtjes gisteren op de Duivenzolder, waar ook nog geblitzt werd, backgammon gespeeld en gepokerd in opperbeste feeststemming. Rumoerig was het wel.

Peter trapte in een openingsval en zag zich genoodzaakt zijn dame voor 2 stukken te geven tegen Brecht. Die bouwde stelselmatig voort op zijn materieel voordeel maar, net als de winst zo goed als een feit was, ging hij akkoord met remise, toen hij spoken op het bord zag en anders mat te zullen lopen. De koning kon echter zonder problemen veilig wegwandelen. Wouter had het niet onder de markt met Stoffel. De partij bleef lang in evenwicht en ging over naar een toreneindspel. Daarin promoveerde Stoffel als eerste een pion tot dame. Hij stond waarschijnlijk gewonnen, maar zag niet meteen hoe hij de op promoveren staande pion van Wouter moest stoppen, en ging akkoord met remise.

Koen tenslotte stond al bij het afbreken tegen Arno een kwaliteit voor. Hij beleefde echter toch nog wat moeilijke momenten ( tijdnood ! ) in deze tweede sessie, maar hij slaagde erin de partij te winnen.

Een gedachte over “Brecht en Stoffel laten winst liggen

  1. Die tijdnood kwam door een complot tegen mij. Iemand had de klok zo ingesteld dat er geen 30 seconden per zet bij kwamen. Bij onze herneming had ik nog 20 minuten op de klok. Ik had me voorgenomen om vlugger te spelen dan in het 1ste luik van de kamp. Ik voelde al een tijdje aan dat de klok wel heel snel wegtikte in mijn nadeel. 15 zetten verder bleven er maar 2,5 minuten meer over. Het angstzweet brak me uit. Uiteindelijk had ik het door dat er geen tijd bij kwam. Ik was zo opgelucht dat ik meteen de klok uitzette! We moesten ons wel even herinneren hoeveel tijd Arno nog had. Toen ik ineens nog 9 minuten over had, herwon ik mijn kalmte en alles kwam goed. Toch heeft Arno het me knap lastig gemaakt. Als hij zo verder evolueert, gaat hij in de C-reeks menig scalp veroveren.

    Like

Geef een reactie

