Klinkende zege voor Opwijk 3

Na een lange reeks gelijke spelen en nipte nederlagen, en met het mes ondertussen enigszins op de keel, trok Opwijk 3 vandaag naar Watermaal-Bosvoorde op zoek naar een eerste seizoenszege. Die kwam er verrassend vlot.

Na een dik kwartier spelen voelde ik de positieve vibes reeds door mijn lijf gieren. Geert had zijn supersolide London System op het bord, ikzelf stond na amper 5 zetten positioneel gewonnen en was mijn elo-winst al aan het uitrekenen en Robbert-Jan en Stephan waren eindelijk binnengeraakt in de sfeervolle schaakkelder (de bel was niet gemakkelijk te vinden).

Nog eens 5 minuten later zag het er helemaal OK uit. Robbert-Jan speelde zijn geliefkoosde Konings-Indisch en Stephan had op zet 2 de theoriepaden al verlaten en was in een soort van “Open Frans” terechtgekomen (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven).

Goed 2 uur later bood de tegenstander van Geert remise aan in een droge, ongeveer gelijke stelling. Geert accepteerde en stelde zo de overwinning veilig. Robbert-Jan was immers inmiddels een gezonde kwaliteit en pion voorgekomen en enig tegenspel voor zijn tegenstander was ver te zoeken. Niet veel later volgde de logische opgave. Nog wat later overzag mijn tegenstandster een tactisch trucje, waardoor ik kon afwikkelen naar een gelijke loper eindspel met 2 pionnen extra. Ook hier volgde de opgave en waren de 2 matchpunten binnen.

Met een goed gevoel keerden Geert en ik huiswaarts om nog wat quality time met onze gezinnen door te brengen. Stephan stond toen duidelijk actiever en was de vijandige koningin flink aan het opjagen. Na een uurtje bereikte mij het bericht dat Stephan een pion had gewonnen en nog vlot was gewonnen. Een deugddoende zege dus voor Opwijk 3, we kunnen weer wat rustiger ademen.

Geef een reactie

