Escape from Alcatraz

Als je ontsnapt aan een zekere nederlaag, dan voelt een mens zich aangeraakt door de genade Gods. Zie bijvoorbeeld Witze, die tegen Michiel knal verloren stond, tot Michiel “vergat” zijn dame, aangevallen door een vijandelijke pion, op een veiliger plek neer te poten. Of Freddy, die in wederzijdse tijdnood in het nauw was gedreven door Tom B, maar de hemel zag opklaren toen Tom alsnog eeuwig schaak en remise toeliet. Ik ervaarde het gevoel ook laat op de avond. Tim had me van uit de opening volledig overspeeld. Vele zetten lang moest ik me met de moed der wanhoop verdedigen in een ruimte niet groter dan een klein washok. Mijn titelkansen hapten naar adem, maar Tim liet uiteindelijk los en ik won nog, het schaamrood op de wangen.

Hadden geen geluk nodig, of toch niet zo veel : Herman met wit tegen Stoffel in de beker, maar van een leien dakje liep dat toch ook niet, had ik de indruk. Dirk, die Wouter van het bord veegde en aan de leiding gaat in de C-finale.

De laatste inhaalpartij van de Beker ronde 3 tussen Meindert en Sigi werd afgebroken. Als ik goed heb geteld had Sigi een stuk voor 2 pionnen.

Geef een reactie

