Beker ronde 5

Eén mei is net afgelopen en aldus kan ik geen problemen krijgen met de vakbond als ik een achterstallig verslag neerpen.

Er hingen een paar verrassingen in de lucht tijdens de 5e ronde van de bekerwedstrijden. Koen, in deze competitie toch niet zo lang geleden nog zegevierend over Sigi, ging vrij kansloos ten onder tegen Herman.  Robbert-Jan begon niet onaardig tegen Dominique, maar hij kon de spanning niet lang genoeg dragen, speelde even te snel en onoplettend, en dat leidde meteen tot beslissend materiaalverlies en opgave.

Op de overwinningen van Michiel tegen Stoffel en van Peter tegen Bernd viel niet veel af te dingen. De partij Dirk – Meindert werd afgebroken maar als assistent-afbreker kan ik melden dat er weinig hoop rest voor de jonge speler uit Baardegem.

Wat er een tijdje in de lucht hing was een sensatie op bord 1. Geert deed een uitstekende openingszet door zelf een Duveltje te drinken en mij te overhalen een Vedettje te nemen. Hij produceerde vervolgens een opening die mij in een moeilijke stelling bracht, ondanks het feit dat ik mijn theorieboek volledig had gevolgd. De paniek sloeg toe maar gelukkig begreep ik waar mijn enige kans nog lag : ik bood Geert geen tweede Duvel aan. En ja hoor, het glas was al een tijdje leeg, Geert zag niet meer helemaal klaar op en verloste mij uit mijn lijden met een fout kwaliteitsoffer.

Geert heeft een commentaartje geschreven bij zijn partij : ⚔ Jan – Geert

Geef een reactie

