Benauwde ontsnapping brengt RJ iets dichter bij titel

×Karige opkomst gisterenavond. Een klein maar internationaal gezelschap : een Duitser, een Nederlander, een Limburger, een West-Vlaming, een Kempenaar, twee Oost-Vlamingen en twee autochtonen.

Ondanks mijn oproep om het tempo van de inhaalwedstrijden een beetje op te trekken wegens het naderende seizoenseinde, kregen we slechts één inhaalpartij te zien. Maar het was wel een spannende die tot diep in de nacht duurde. Onze voorzitter was een fles whisky beloofd als hij RJ kon verslaan, en het is lang geleden dat ik hem zo heb zien zwoegen en zuchten achter het bord. Hij had na de opening het loperpaar verkregen en het initiatief gegrepen. Op het cruciale moment stond wit dicht bij de winst, met RJ minder dan 10 minuten op de klok ;

7R/p5r1/1p2p3/5qk1/P1P1Q3/4Pp2/5PP1/6K1 w - - 0 1

RJ heeft net Df7-f5 gespeeld in de hoop de druk op zijn koning wat te verlichten. Ik denk dat de voorzitter de juiste beslissing nam om de dames te ruilen. De4×f5† Kg5×f5 Th8-f8† Kf5-e4 Tf8-f4† maar hier had hij beter meteen op f3 genomen, dit tussenschaak brengt de zwarte koning een tempo dichter bij de c4-pion en na Ke4-d3 g3 werd het weer een stuk gecompliceerder om te winnen. Dat lukte de voorzitter niet en hij gaat nu moeten proberen van toch een halve fles whisky af te troggelen.

3 gedachtes over “Benauwde ontsnapping brengt RJ iets dichter bij titel

  1. Verdorie Rudi, je was er zo kort tegen! Nu ja, zelfs bij verlies had RJ het nog steeds in eigen handen. Nu is het aan Nando om zijn seizoen goed te maken en als enige te kunnen winnen tegen RJ dit seizoen. Ik voel dat het gaat lukken voor Nando. Hij heeft zo veel fierheid dat hij zijn seizoen toch nog een beetje zal willen goedmaken. Wat is de regel bij gelijke stand? Wellicht zal het onderlinge resultaat tellen zeker? Is het niet veel leuker om een tweekamp te organiseren?
    Nu ja, ik moet ook nog tegen Geert die goed in vorm verkeert. Of kan Brecht nog voor de verrassing zorgen?! Ja Rudi, die fles whiskey was enkel beloofd bij winst. Jammer maar niet aan te doen. Nu ga ik onderhandelen met Brecht en Nando over hun winstpremie. Suggesties mannen?

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb uit goede bron vernomen dat het FBI dit naar aanleiding van dit artikel een bijkomend onderzoek heeft gelast naar verdachte whisky transporten naar en van Essene in het kader van het dossier dat de banden tussen het Kremlin en bij uitbreiding de Russische maffia en de omgeving van Donald Trump onderzoekt.
    Ik wens bij deze te bevestigen dat ik geen namen heb vermeld in mijn artikel en ik wens mij te distanciëren van elke verantwoordelijkheid.

    Like

  3. jammer van die halve fles. ik kon in een variant op +8 komen maar zag het niet. zelfs in eindspel nog hewonnen staan maar spoken zien. wel content, een zeer goeie partij gespeeld, maar nu 2 keer na elkaar niet kunnen afwerken. rekenen, herberekenen, nadien nog eens betekenen op iets waar niks inezt… verl energie verloren

    Like

Geef een reactie

