Arno spreekt woordje mee in titelstrijd

Amai, bij zo’n verslag van de Dominator verbleken mijn schrijfselkes zoals Hemmerechts verbleekt bij Dostojevski.

Toch een klein verslagsken van afgelopen donderdag. Die Arno van Ternat heeft precies recentelijk een aantal schaakdinges begrepen. Na Koen vorige week ging nu Dirk tenonder en die mag zijn eerste titel in de C-reeks op zijn buik schrijven. Wouter, die al zijn matchen heeft gespeeld, is één stap dichter gekomen bij de titel. Er rest nog één match : Berten – Arno. Als Berten wint of remiseert, kroont hij zichzelf tot kampioen. Als Berten verliest, wordt het Wouter.

In de bekercompetitie won Dominique met veel moeite van Herman, die met zwart weer eens bewees dat de Franse opening zo goed is dat ze zichzelf moeiteloos speelt. Meindert won van Valère met zwart.

Ik won van Peter, eveneens niet zonder slag of stoot ;
4r3/r2qkp2/b2p2pQ/2pPp1Nn/4B3/1P4P1/P1R1PPK1/5R2 w - - 0 1

Ik begon al te vrezen dat ik de zwarte koning had laten ontsnappen en dat ik controle over de partij had verloren maar het paste allemaal nipt ;

28.P×f7 Pf4† 29.g×f4 Dg4† 30.Kh2 K×f7 31.Tg1 D×f4† 32.D×f4† In zijn vooruitberekeningen had Peter overzien dat dit ook met schaak was. Anders kon hij kwaliteitsverlies vermijden met een tussen zet als Th8†.

Na het vervolg 32. … exf4 en 33.L×g6† en L×e8 was het uit.

Geen andere partijen, maar ik heb vernomen dat aanstaande donderdag 8 juni twee cruciale titelduels op de Duivenzolder zullen plaatsgrijpen. Wees er snel bij voor de tickets zijn uitverkocht !

Een gedachte over “Arno spreekt woordje mee in titelstrijd

  1. Verdiende overwinning voor Arno. Hij heeft echt heel goed gespeeld, al is bij mij het vat af. De laatste 4 partijen blunder ik altijd wel iets, of het nu met wit of zwart is. Het is gewoon op na meer dan 50 officiële partijen dit seizoen … nog 12 te gaan (3 op het ajuinentoernooi en 9 op Open B.K) en dan verdiende schaakpauze 😇 …

    Like

Geef een reactie

