Sigi doet het bijna

Slechts twee partijen in de laatste ronde van de beker werd afgewerkt, maar dat zal volgende week op de laatste donderdag van juni wel rechtgezet worden denk ik. Het werd evenwel een slechte generale repetitie voor Berten, want hij ging onderuit tegen Arno. Als Berten de titel in de C-reeks wil binnenhalen, zal hij beter moeten doen. Koen won van Michiel.

In de B-reeks deed RJ een bijzonder goede zaak door te winnen van Brecht, die even van achter zijn studieboeken werd gehaald.

En in de A-reeks werd ook één partij ingehaald, en dat verliep niet zonder drama ;

5rk1/2p3p1/3pPq1p/p1p1p3/1rPnP2P/R5PB/PP1Q2K1/2R5 b - - 0 1

Na 25 zetten met wit was ik me koortsachtig aan het afvragen hoe het kon dat ik zo gruwelijk was overspeeld door Sigi ;

25. … a4 of 25. … Tfb8 of 25. … zelfs gewoon Kh8 zijn prima zetten. De keuze is ruim. Wit kan slechts toekijken hoe hij verder wordt ingeblikt.

Maar niet 25. … T×c4 ??  want, hoeveel geluk kan een mens hebben, dit verliest op slag.

Mijn beste Sigi, nogmaals sorry.

Geef een reactie

