Nieuwe elo’s en BK in Niel

Aha ! De nieuwe elo’s zijn binnen. We overlopen even de grootste stijgers en dalers.

Jonas De Schouwer is de grootste stijger met 51 punten. Boskanter Sam deed het ook bepaald niet slecht met een winst van 46 punten en zijn all-time top elo van 1885. Op plaats drie vinden we nog een jeugdproduct : Bernd steeg 45 punten en dan volgt een duo uit de top-10 van het klassement dat in de lente goed geboerd heeft : Tom B en Yordi stijgen allebei 42 punten. De GEI-Index ging er 119 punten op vooruit. Zijn wij dan zo goed ?

BK 2017

Voor zij die er niet genoeg van kunnen krijgen is er in de zomer natuurlijk ruim de gelegenheid om elke week naar een schaaktornooi te trekken. Te beginnen met het BK dat dit jaar in het Antwerpse Niel wordt georganiseerd. Gambiet vaardigt een delegatie van 6 spelers af : een koppel, een vader en zijn zoon en twee broers. Alles te volgen op  Belgisch kampioenschap.

3 gedachtes over “Nieuwe elo’s en BK in Niel

  1. Aangezien het me niet lukt om een artikel te publiceren of omdat ze niet door de censuur raken, zijn de verslagen te raadplegen op de facebook pagina van Gambiet.

    Like

    • Veel sterkte aan Dirk! Nu al minder sterk dan zijn zoon. Kenners dachten dat dit maar pas binnen 3 a 4 jaar zou gebeuren. Dat het na gebeurt, moet hard zijn. Bij mij ook niet veel reden om te vieren: te veel gespeeld en vermoeid. Maar ik zal sterker terugkomen!

      Like

  2. Dat mijn zoon beter is dan ik is de logica zelve en dat dat geen 4 jaar meer ging duren wist ik allang. Maar ik hou nog stand. Het verschil in ELO komt nu vooral omdat zoonlief factor 40 meekrijgt, papa doet het met de helft minder, dat scheelt een slok op een borrel.
    Maar ik ben echt superblij dat hij met rassenscheiding vooruit gaat, want we steken er serieus wat tijd in en als dat rendeert is dat natuurlijk fantastisch.
    Dus neen Koen, het is helemaal niet hard en omdat ik het verschil nog niet te groot wil laten worden is de motativatie des te groter om zelf nog een 200 ELO te stijgen. Op het Open B.K. (hout vasthouden) loopt het momenteel als een trein. 3/6 tegen spelers met tussen de 150 en 400 ELO’s meer. Nog 1 puntje in 3 partijen is mijn doel …

    Like

Geef een reactie

